Coaching met het Talentenspel™

Met het Talentenspel krijg je inzicht in je talenten, in hoe ze samenwerken en hoe je ze inzet in je leven. Het spel brengt je op een speelse manier tot een dieper inzicht in jezelf. Het kan worden ingezet bij loopbaan- en studievragen, of op kruispunten in je leven. Enkele voorbeelden:

 

Een vrouw beseft dat ze al haar hele leven met bepaalde thema's bezig is geweest. Pas de laatste jaren heeft ze door gebeurtenissen in haar leven en veranderingen in haar loopbaan het 'werk van haar hart' gevonden. Het Talentenspel leverde haar een 'stralende blauwdruk' op, waardoor ze met nog meer helderheid en passie haar werk kan doen. Ze voelt zich rijk en heeft rust gevonden door de inzichten uit het Talentenspel.

 

Een jongeman kwam erachter dat hij de verkeerde studiekeuze had gemaakt. Door het Talentenspel te spelen kreeg hij een beter inzicht in zichzelf en kwam hij tot een nieuwe, verrassende studiekeuze. De studie die hij nu volgt, past perfect bij hem.

 

Meerdere mensen speelden het Talentenspel omdat ze geen baan meer hadden. Soms omdat ze zelf hadden opgezegd en soms door ontslag. Ze wilden een nieuwe start maken en het werk gaan doen waar ze gelukkig van werden. Door middel van het Talentenspel kwamen ze erachter wat voor werk dit was.

 

Anderen besloten zelf op zoek te gaan naar werk dat beter bij hen paste, zoals pedicure en imagoconsulent.

 

Loopbaanbegeleiding

Je komt soms bij je huidige werkgever dingen tegen, die je anders zou willen. Dingen die niet zo zeer met je werkgever als met jezelf te maken hebben. Via gesprekken kan je inzicht krijgen in de oorzaken en oplossingen, die bij jou passen.

 

Beroepskeuze

Een vrouw werkte als secretaresse bij een groothandel. Haar liefste wens was ooit met kinderen te werken, maar om aan de wensen van haar ouders tegemoet te komen, had zij de opleiding tot secretaresse gevolgd. Door middel van gesprekken kwam zij op het punt, dat zij haar baan opzegde en een opleiding tot kinderleidster ging volgen.

 

Studentenbegeleiding

Een studente wilde graag journaliste worden, maar had tijdens de opleiding grote problemen met de Duitse taal (een verplicht vak gedurende enkele jaren). Door het aanreiken van gestructureerde oefeningen, met name op het gebied van de grammatica, en het bespreken van motivatie en zelfvertrouwen is het gelukt om voor de Duitse taal een voldoende te halen en de opleiding te blijven volgen.

 

Een andere studente koos voor Bedrijfskunde en had een onderwerp genomen voor haar eindscriptie, dat bij nader inzien tot enkele problemen leidde bij de uitwerking. Het ging daarbij met name om statistische gegevens, die van invloed waren op de inhoud. De medewerking van het bedrijf dat gegevens leverde verliep stroef, en dit had weer effect op haar motivatie, werktempo en zelfvertrouwen. Na het doornemen van haar scriptie en het benoemen van enkele zwakken plekken in de tekst en de structuur van het document kwam er meer duidelijkheid. Ook werd door een expert gekeken naar de moeilijkheden op statistisch gebied en werden beslissingen genomen over wat wel en niet reparabel was. Tevens werd regelmatig mentale ondersteuning geboden. Deze studente is onlangs afgestudeerd; zij behaalde een 8.

 

Top